sobota 27. října 2012

U Dvou koček

Na stojáka Plzně loček - nejlepší je U Dvou koček. (Uhelný trh 415/10, Praha 1)
http://www.udvoukocek.cz/

Tato veselá rýmovačka plně vystihuje atmosféru a sortiment jedné z našich nejlepších tradiční hospůdek v Praze vůbec. Nejenže zde dostanete výbornou Plzeň na stojáka, ale při obdivování zdejších krás si také můžete zakousnout výborného hermelínu!

Snad už jsem ani nevěřil, že to jde, snad jsem nad tím ani v nejvzdálenějších koutech mozku nikdy nepřemýšlel a přece se na Zemi nachází místo, kde Vám nevadí, že svůj hermelín jíte ve stoje! Bylo to pro mě další poprvné a musím říci, že mi to vůbec nevadilo. Ba naopak, byla to příjemná změna a krásný hospodský vrtoch.




1. Vzhled a dekorace na talíři - 4 body
První dojem bývá ten nejdůležitější. Já ho měl za sebou ještě v době, kdy hermelín svíraly paže milé obsluhy ženského pohlaví. Hlavou mi vířily myšlenky a ustálily se na jednom slově -  minimalismus. Žádná přehnaná obloha, jen naložená cibule a kousek petrželové nati. To, že chyběla paprička jsem nechtěl odpustit, avšach v zápětí se mi odhalilo jedno velké tajemství, o tom však později. Velikost byla malá, ale  přímo úměrná ceně 49Kč.
2. Vyzrálost sýru a náplň - 4 body
Klasický hermelín bez náplně, což není na škodu. Vyzrálost sýru byla ideální a neshledal jsem žádné nedostatky. Méně je někdy více.
3. Paprička, cibule, koření. - 4 body
To, že chyběla paprička, jsem nechtěl odpustit, jak jsem psal výše. Po prvním kousnutím jsem však pochopil proč. Nevyskytovala se zde vcelku, ale byla přímo implementována do nakládané cibule, či byla natřena na povrchu hermelínu, kde přesně se mi zjistit nepodařilo. Cibule byla vynikající a česnek byl cítit na míle daleko.
4. Pečivo - 2 body
Největším nedostatkem a zklamáním bylo pro mě pečivo. Dostal jsem ho sice tolik, že jsem po desáté skývě chleba přestal počítat (odtud se vzal jeden bod navíc), ale jeho chuť a čerstvost byly opravdu mizerné. Více o něm už radči ani čárku.
5. Celková chuť - 4 body
Mix koření položil základ skvělé chuti. Slovo, které tento hermelín však vystihuje (mimo slova minimalistický) je pálivý a to tak, že k uhašení požáru na chuťových polštářcích jazyku bylo zapotřebý celého půlitru piva. Pro mě to však až takový problém nebyl a musím podotknout, že jsem si doopravdy pochutnal.


Dvě kočky u mě za tento hermelín získaly 18 bodů, což je skvělý výsledek. Ve speciální kategorii bych přidal body ještě tři. První za úžasné Plzeňské pivo, druhý za neopakovatelný zážitek pohostinosti na stojáka. (dá se tu i sedět - nebojte) a třetí za harmonikáře, který v podvečer staročeskýma odrhovačkama zvyšuje dobrou náladu v celé krčmě.
U Dvou koček celkem - 21 bodů
A Co vy? Souhlasíte?

Zprávu podal agent Gerald.

1 komentář:

  1. Aaaaaa... petrželka! Čekala jsem, kdy se nám holka jedna ušatá...kadeřavá... objeví na nějakém hermelínu(:

    OdpovědětVymazat